Szukaj na tym blogu

Jak zrobić kartkę imieninową ze stokrotkami

\

Oczywiście należy przygotować sobie szablon kartki i przykleić do niego kawałek naturalnej tkaniny.


Na samym początku zaznaczyłam sobie trzy małe okręgi i dookoła nich, równomiernie pięć kropek (to będą płatki stokrotek).


Wyszywanie należy rozpocząć od spodniej strony kartki.


Wyszywamy od okręgu do jednego z pięciu punktów. Nitka, którą wyszywamy jest podwójnie złożona. Ja wyszyłam swoje stokrotki moherową wełenką.


Na każdy płatek potrzebujecie trzech ściegów, to jest sześciu nitek. Jak widać na zdjęciu, każdy płatek formowałam na igle, którą podkładałam pod spód płatka.



W ten sposób powstały trzy kwiatuszki.

  


Środki kwiatuszków powstały za pomocą francuskich pętelek.


Przeciągamy igłę z muliną od spodniej strony kartki.


Zawijamy mulinę dwa razy na nitce.


Wbijamy igłę z nawiniętą muliną w środek stokrotki i wyciągamy igłę na spodniej stronie kartki.




Przeciągać musimy powolutku i dokładnie.


Kiedy środki stokrotek już mamy gotowe, zabieramy się do wykonania listków z filcu. Wycinamy sobie proste kształty i dokładamy listek po listku przyszywając zwykłym ściegiem.




Mój pomysł był taki, ale wy możecie mieć inny...
Następnie zabieramy się do wyszycia zielonych wąsów dla ozdoby, aby zapełnić bardziej wolną przestrzeń. Korzystamy ze ściegu wodnego i zielonej muliny.





Kartka gotowa, należy jedynie podkleić lewą część spodu, aby zakryć nitki.

 

Jeśli wam się podoba złota nitka, to można ją dodać według uznania, choć ja wolę matową wersję.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz