Szukaj na tym blogu

Pomysłowe ściereczki


Dzisiaj, moi drodzy przyjaciele, chciałam Wam przedstawić coś, bez czego gospodynie domowe nie mogą się obejść. Ściereczki do rąk. Ten fantastyczny pomysł, podsunęła mi moja koleżanka z pracy, z domu i zewsząd. Za jej przyzwoleniem przedstawiam genialny pomysł na praktyczny ręczniczek i ozdobę kuchni własnoręcznie wykonaną. Ja wykonałam cztery ściereczki, bo miałam dwa ręczniki do wykorzystania. Opiszę po kolei, co musiałam zrobić, aby zrealizować zadanie.


Potrzebowałam ręcznika frote i bawełnianej tkaniny. Ręcznik powinien być nieduży, taki około 100cm x 50cm. Ręcznik przecięłam na dwie kwadratowe części.





Wycięłam kształt smoczka, dość dużego, około 25cm x 20cm i odrysowałam go na podwójnie złożonej ,bawełnianej, ozdobnej tkaninie i przyprasowałam flizelinę do jednej strony. Przeszyłam na maszynie do szycia kształt odrysowanego smoczka i wywróciłam całość na prawą stronę. Dół mojego kształtu pozostawiłam otwarty, aby można było wszyć ręcznik.


Złożyłam ręcznik w fałdki i zamocowałam szpilkami do ozdobnej tkaniny. Przeszyłam połączenie za pomocą maszyny do szycia. Ważne tutaj jest, aby złapać równo trzy warstwy.



Kolejnym etapem pracy było wycięcie ozdobnych pasków na dół ręcznika. Wycięłam pas ozdobnej tkaniny o wymiarach 15cm x 53cm i podkleiłam pasy flizeliną. Maszynowo podszyłam brzegi pasków i przyszyłam na dole ręczników.


Jeszcze tylko rzepy, które przyszyłam na szczycie i dole mojego elementu "smoczka" i gotowe.
Pozdrawiam moich czytelników i proszę o uwagi dotyczące mojego opisu, czy jestem praktyczna w opisach, czy powinnam pisać inaczej?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz