Szukaj na tym blogu

Krzyżyk dziergany na szydełku




W nieco zakurzonej, starej gazetce o szydełkowaniu znalazłam taki oto wzór:


Bardzo lubię wzory szydełkowe, które wykonuje się z poszczególnych elementów, takie patchworkowe. Krzyżyków jeszcze nie robiłam, więc skusił mnie ten pomysł.
Krzyżyk wykonuje się z sześciu kwiatków, które obrabia się na końcu łańcuszkiem i półsłupkami.

Kwiatek


Rozpoczęłam od kołeczka wykonanego z dziewięciu oczek, to o jedno więcej niż na schemacie, ale tak wydawało mi się prawidłowo.


Na kółeczku wykonujemy 18 słupków i zamykamy oczkiem ścisłym.


Pikotek robi się z pięciu oczek, poprzez wkłucie szydełka w pierwsze oczko i zamknięcie oczkiem ścisłym.


Każdy płatek składa się z 4 oczek łańcuszka, dwóch potrójnych słupków, pikotka, dwóch potrójnych słupków i czterech oczek łańcuszka. Na końcu płatka robimy półsłupek.


Na krzyżyk należy wykonać sześć kwiatków i zawiązać nitki, ukrywając je na lewej stronie kwiatuszków.


Kwiaty łączymy łańcuszkiem i na końcu, w ostatnim rzędzie obrabiamy półsłupkami i pikotkami.
Polecam to małe wyzwanie na prezent komunijny lub na Dzień Matki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz