Szukaj na tym blogu

Patchwork dla dziecka








Po wczorajszych zmaganiach z zielonymi kwadratami czas na kwadraty żółte.
 Ponownie musiałam zabrać się za wycinanie. Ogólnie na jeden patchwork o wymiarach 150 cm x 180 cm potrzebne mi było 80 kwadratów o boku około 20 cm i 2 m podszewki z ocieplaczem o szerokości 160 cm.


Podczas pracy wydawało mi się, że narzuta jest dosyć ponura, dodałam więc nieco świątecznego, żółtego koloru i wyszło, według mnie, dobrze.

Jeśli będziecie chcieli wykonać taki prościutki patchwork to pamiętajcie o:

1. Rozprasowaniu szwów.


2. Podszewka musi być większa o około 5 cm od naszego patchworku.


3.  Pikowanie jest bardzo ważne, każdy element, czyli nasz kwadrat należy przypiąć przed przeszyciem całości. Zaczynamy od środka narzuty.


4. Maszynowo pikowanie nie jest trudne, a jedynie niewygodne. Ja pikowałam po szwach. Aby narzuta zmieściła się pod maszyną do szycia, zwinęłam ją w rulon i zapięłam, aby się nie rozwinęła.



5. Bardzo ważne! Dziesięć razy sprawdźcie, czy wyciągnęliście wszystkie szpilki!


Mnie czeka uszycie jeszcze jednego patchworku, ponieważ zrobiłam podwójną ilość kwadratów, a synów mam dwóch.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz