Szukaj na tym blogu

Grzebyki drożdżowe



Grzebyki drożdżowe


75 dag mąki
12,5 dag masła
2 jajka
5 dag drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
szczypta soli
3 łyżki cukru
łyżka miodu

20 dag masła do smarowania 
1 jajko do smarowania (niekoniecznie)

Nadzienie: kakao+cukier
lub powidła
lub masa makowa
lub jabłka
lub biały ser

Mąkę, drożdże, sól, jajka, ciepłe mleko z rozpuszczonym w nim masłem mieszamy w misce. Dokładnie wyrabiamy, zarabiając do środka, jak każde ciasto drożdżowe. Odstawiamy pod ściereczką na jakieś 30 minut. Dzielimy na dwie części. Każdą z części rozwałkowujemy na stolnicy, po czym dzielimy ponownie na dwie części. Obydwie smarujemy dużą ilością masła.



Posypujemy kakao + cukier puder. Jedną część składamy na pół wzdłuż dłuższego boku i nakładamy od podstawy rozłożonego prostokąta, który wcześniej posypaliśmy kakao i cukrem (ja użyłam czekolady w proszku). Smarujemy nałożoną część roztopionym masłem. Następnie przykrywamy część posmarowaną masłem ciastem z kakao, tworząc ciasto z warstwami.


Tniemy w poprzek na dość szerokie paski i nacinamy w grzebyczki, które układamy na blasze - smarujemy masłem lub roztrzepanym jajkiem. Drugą kulę, po rozwałkowaniu i przecięciu możemy posmarować marmoladą i wykonać dokładnie tak samo, jak powyżej. Zanim wszystkie ponacinamy, już podrosną, więc możemy je zapakować do piekarnika w 190 stopni Celsjusza na 15-20 minut. Ja piekę zawsze na papierze do pieczenia.




Polecam są bardzo dobre!
Smakowałyby też świetnie posypane cynamonem z cukrem.
Bardzo lubię zapach pieczonego ciasta. Mój dom rodzinny pachniał ciastem drożdżowym i sernikiem. Wtedy rozglądałam się za ciastami z kremem, a dzisiaj sama piekę głównie ciasta drożdżowe. Brakuje mi serników mojej mamy i taty podjadającego kawałeczek po kawałeczku. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz