Szukaj na tym blogu

Pizza na cienkim spodzie

(Porcja na trzy duże pizze)

2 szklanki ciepłej wody
2 dag drożdży świeżych
2 łyżki oleju
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
4-5 szklanek mąki

1. Ciepłą wodę wlewamy do miski i rozpuszczamy drożdże.
2. Dodajemy sól, cukier, mąkę i olej.
3. Wyrabiamy ciasto, zarabiając do środka (według mojej mamy 100 razy)


4. Ciasto  dzielimy na trzy porcje i przykrywamy ściereczką, aby napęczniało. W tym czasie kroimy produkty obłożenia.
5. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 200-220 stopni Celsjusza.


6. Formujemy pizze i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.



7. Smarujemy pizze ketchupem lub sosem pomidorowym i posypujemy oregano. Układamy wędlinę, pieczarki i posypujemy serem żółtym, startym na tarce.
8. Pieczemy w piekarniku przez około 15 minut.

Sos czosnkowy
2 łyżki majonezu
mały jogurt
1-2 ząbki czosnku


Moje dzieci i ich koledzy lubią pizzę z szynką, pieczarkami, kukurydzą i serem żółtym. Ja i mój mąż lubimy różne obłożenie. Dzisiaj dodałam pikantne salami, cebulę, pieczarki, paprykę i żółty ser.  Nie wyobrażam sobie pizzy bez cebuli i pieczarek! Nakarmiłam rodzinkę i gościa mojego syna, czuję satysfakcję, tak lubię.

KRUCZEK:

Pizza będzie tak cienka, jak zdołacie rozciągnąć ciasto. Wic polega na tym, aby ciasto rozciągnąć, a nie rozwałkować. Rozciągnięcie zaś łatwo, jeśli dobrze wyrośnie i będzie elastyczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz