Szukaj na tym blogu

Słodkie poduchy na tłusty czwartek - ciastka z wiśniami i marcepanem, albo z makiem

 5 dag drożdży
3/4 szklanki śmietany
2 czubate łyżki cukru (u mnie z prawdziwą wanilią)
szczypta soli
20 dag masła
3 szklanki mąki krupczatki
2 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
wiśnie z syropu lub inne
około 15-20 dag marcepana

Drożdże rozmieszać ze śmietaną i cukrem, chwilę poczekać aż "ruszą". Dodać resztę składników i wyrobić ciasto. Odłożyć na 2-3 godziny do lodówki, a następnie podzielić na dwie części. Rozwałkować na stolnicy i wycinać duże kółka (po dwa na jedno ciastko). Na jednym kółku układać farsz, a drugim przykrywać i wycinać jeszcze raz ozdobnym wykrawaczem. Ja dodatkowo ozdobiłam jeszcze ciasteczka serduszkami, ponieważ zostało mi trochę ciasta. Elementy przyklejałam smarując serduszka i uśmiechy wodą. Poduchy układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy poduchy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni Celsjusza, a w termoobiegu 180, przez około 15 minut. Wychodzą przepyszne! Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz