Szukaj na tym blogu

Ciasto makowe z ptasim mleczkiem i galaretką.



Ciasto makowe:

90 dag masy makowej (1 puszka)
8 jaj
1/2 szklanki cukru
150 g masła
1 łyżka kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło utrzeć z żółtkami i cukrem. Dodać mak i proszek do pieczenia. Na końcu delikatnie dodać pianę z ubitych białek. Upiec 2 blaty ciasta oddzielnie, w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni Celsjusza przez 30 minut.

Krem:

1/2 litra mleka
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
25 dag masła lub margaryny
cukier waniliowy
5 łyżek cukru

1 i 1/2 szklanki mleka zagotować, a pod koniec gotowania wlać 1/2 szklanki mleka z wymieszanymi mąkami i cukrem. Ostudzić, a kiedy wystygnie dodawać powolutku do utartego wcześniej masła.

Dodatkowo:

1 opakowanie ptasiego mleczka (1/2 kg)
galaretka owocowa
polewa czekoladowa

Ciasto składać w kolejności: ciasto makowe, połowa kremu, ptasie mleczko rzędami, pomiędzy wlać gęstniejącą galaretkę. Ziębić w lodówce przez około 30 minut, Wyciągnąć z lodówki i posmarować drugą połową kremu. Nałożyć drugi placek na krem i polać polewą czekoladową. Włożyć do lodówki na kilka godzin. Ja popełniłam jeden błąd, pokroiłam ciasto kiedy było bardzo zimne, nie miałam wyjścia, ale Wy pokrójcie ciasto kiedy będzie cieplejsze, wtedy czekolada nie połamie się, jak ta moja.



Polecam to ciasto jest przepyszne. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz